Våra lån | Förenklade Villkor | Tando Lån

Förenklade villkor

Det är viktigt att du förstår våra villkor och det är vårt ansvar att du hela tiden förstår vad vi menar. Därför gör vi allt för att kommunicera detta på på vanlig svenska och använder varken finanstermer eller branschjargong om vi inte absolut måste. För att hjälpa till så mycket vi kan och för att du inte ska missa något, har vi valt ut några av de viktigaste delarna av vår tjänst.

Här hittar du exempel på dokument och grundpolicys:

Så, här kommer vi helt enkelt att gå igenom lite av det viktigaste. Sådant du faktiskt kan ha intresse av att veta mer om:

Vi tar ansvaret att skydda dina uppgifter på största allvar.

När du ansöker om ett lån hos oss delar du med dig av vissa personuppgifter på vår webbplats. Därefter har vi ett personligt telefonsamtal med dig där vi samlar in fler uppgifter som kredithistorik, kontoutdrag och fastighetsregister.

All denna information används i ett enda syfte – för att se om vi kan erbjuda dig ett lån.

Dina uppgifter hanteras varsamt och Tandos medarbetare kan endast se den information som krävs för att de ska kunna göra sitt jobb.

Om du har ytterligare frågor om hur din information hanteras kan du läsa mer i vår integritetspolicy.

När ditt lån är godkänt betalar vi ut pengarna till borgensmannens bankkonto. Vi gör detta för att vara 100 % säkra på att borgensmannen inte blir ett offer för identitetsbedrägeri.

Borgensmannen behöver sedan skicka vidare pengarna till låntagaren.

Detta är endast en försiktighetsåtgärd för borgensmannens skull.

Vi har en mycket öppen och rättvis policy för den som “kommer på andra tankar”

Om du vid något tillfälle skulle ändra dig och inte längre vill ha lånet, har vi full förståelse för det. Allt du behöver göra för att vi ska stänga kontot är att betala tillbaka det totala utestående beloppet. Det tillkommer INGA extra avgifter för att betala tillbaka ditt lån i förtid.

Dessutom räknar vi fram räntan per dag, vilket betyder att ditt lån blir billigare ju snabbare du betalar tillbaka det. Du betalar alltså endast för den tid du faktiskt har lånet. Enkelt va?

Och skulle du ändra dig direkt går det bra att bara skicka tillbaka pengarna, utan extra kostnad.

Vi tycker det är superviktigt att ha en öppen dialog med varandra. Därför fortsätter vi att hålla kontakten med dig under låneperioden.

Vi påminner dig om dina månatliga återbetalningar innan pengarna dras. Vill du så informerar vi gärna om uppdateringar till appen eller hemsidan som gör hanteringen av ditt lån enklare.

Blir något fel tar vi kontakt direkt och arbetar med dig för att få ordning på kontot så fort som möjligt.

Oavsett varför vi hör av oss, kan du vara säker på att vi alltid håller oss till våra kundlöften.

Dina månatliga återbetalningar dras automatiskt från ditt betalkort, precis som när du använder streamingtjänster för TV och musik.

Allt för att hålla det så enkelt som möjligt.

Om du skulle få problem med kortet eller tappa bort det, kan du alltid göra en säker banköverföring via ditt konto online.

När du anger dina kortuppgifter på vår webbsida sker följande:

  • 1) Du ger oss tillåtelse att använda kortet för dina månatliga återbetalningar. Dessa kommer naturligtvis ske enligt vårt avtal med dig.
  • 2) Du bekräftar att du har tillåtelse att använda kortet.
  • 3) Tando sparar aldrig dina kortdetaljer utan skickar dem omedelbart till ett specialistföretag för kortbehandling som håller högsta möjliga nivå vad gäller kryptering och säkerhet.

Om du vill att vi tar bort ett kort ur vårt register, hjälper vi dig gärna. Det enda vi behöver är uppgifterna till ett nytt kort för dina framtida betalningar.

För mer information, se våra vanligaste frågor.

Vi kontrollerar din information. Det tar bara ett ögonblick!