Kan inte betala | Borgenslån FAQ | Tando Lån

Vad händer om jag inte kan betala?

Om du av någon anledning inte kan göra din återbetalning i enlighet med ditt avtal behöver du kontakta oss på betalningar@tandolan.se så att vi kan arbeta tillsammans för att hitta en lösning. Om betalningen inte når oss på din valda betalningsdag kommer både du och din borgensman att meddelas omedelbart.

Vi försöker alltid hitta en lösning med dig först. Om detta inte är möjligt kommer vi att kontakta din borgensman och försöka att dra återbetalningen från dem för att lånet ska vara i fas.

Borgensmannen betalar alltid i enlighet med sitt avtal och för båda parters bästa. Detta förhindrar att återbetalningarna hamnar efter - vilket skulle kunna förlänga lånets löptid och leda till allvarliga konsekvenser.

Kan du inte hitta svaret du letar efter?

Vi finns alltid här för att hjälpa dig, så klicka här för att kontakta oss.

Vi kontrollerar din information. Det tar bara ett ögonblick!